Aug 16, 2011

KURSUS PRA KELULUSAN BANTUAN MODAL USAHAWAN 30-31 JULAI

Tarikh: 30 - 31 Julai 2011
Tempat : Pusat Latihan Zakat Shah Alam
Anjuran: Lembaga Zakat Selangor

Kursus selama dua hari satu malam telah dijalankan dengan jayanya di Pusat Latihan Zakat, Shah Alam. Selain itu laporan ini juga adalah bertujuan bagi membantu pihak LZS untuk memilih bakal usahawan yang berpotensi untuk diberikan bantuan dan sokongan melalui ulasan serta rumusan yang disediakan oleh pihak GMS berdasarkan prestasi peserta sepanjang program.

Pendekatan yang dilakukan oleh pihak GMS pada program ini adalah lebih tertumpu kepada modul-modul serta aktiviti berkumpulan dan ujian.Melalui modul-modul yang telah dijalankan, usahawan yang memiliki komitmen dan kesungguhan yang tinggi untuk menjadi usahawan berjaya akan dicungkil dan diharapkan mereka akan diberikan bantuan untuk memulakan atau mengembangkan perniagaan mereka.

Seramai 26 peserta telah menyertai program ini yang terdiri daripada 17 peserta lelaki dan 11peserta wanita.Peserta juga adalah dari peringkat umur 26 sehingga 65 tahun yang secara keseluruhannya adalah berniaga dan hanya segelintir yang terlibat dalam pengangkutan.

Selama dua hari satu malam kursus ini dijalankan, En Sapowan Bin Sanusi dan di bantu oleh penceramah yang lain bertanggungjawab sebagai penceramah serta dibantu oleh fasilitator untuk melatih usahawan didalam modul yang telah dirangka.





OLEH: WAHEJA

No comments: