Sep 13, 2012

KARNIVAL KERJAYA SEKTOR PERTANIAN 2012


Laporan Karnival Kerjaya Sektor Pertanain 2012 ini disediakan oleh IIHSB bertujuan untuk membantu pihak Majlis Latihan Pertanian Kebangsaan (NATC) mengetahui perjalanan kursus selama dua hari bermula pada 8 september 2012 sehingga 9 september 2012 telah dijalankan dengan jayanya di Dewan Tun Razak 4, PWTC, Kuala Lumpur. Selain itu laporan ini juga adalah bertujuan bagi membantu pihak NATC untuk mengenalpasti setiap program yang berlaku sepanjang karnival ini dijalankan.

Pendekatan yang dilakukan oleh pihak IIHSB pada program ini adalah lebih tertumpu kepada ceramah-ceramah antaranya ialah Career Talk-Success Stories dalam bidang tanaman yang disampaikan oleh Pn Marina Nasir, Project Director Green Agro World. Diikuti ceramah berkaitan bidang Akuakultur yang disampaikan oleh Cik. Nadia Farhana Binti Mohd Fadzil. Pada hari kedua juga pihak Interlink turut mengadakan ceramah Klinik Kerjaya berkaitan Kaedah Membuat Resume dan Tips Menghadiri Temuduga yang disampaikan oleh En Md Hatta Md Jauhar . Pihak IIHSB turut menjemput Rosyam Noor untuk menyampaikan ceramah motivasi kepada peserta yang hadir.

Majlis Pelancaran Karnival Kerjaya dan Majlis Menandatangani MOU turut berlangsung yang telah dihadiri oleh YB Datuk Seri Haji Noh bin Omar ,Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani serta tetamu-tetamu kehormat yang dijemput dalam program ini.

















No comments: